středa 5. března 2008

Freddie Mercury, Bohémská rapsodie jednoho života

Po přečtení mám pocit jako bych ho skutečně znala osobně. Miluju na něm všechno, nejvíc nejspíš to, že v každé druhé větě řekne darling, my dears a nebo zlato:
"Nejdůležitější věc, darling, je mít báječnej život. A pokud je báječnej, je mi fuk, jak je dlouhej." Už jako malý kluk všem ve škole říkal drahoušku. A později to změnil na: ó dalling. "Čím usilovněji pracuješ, darling, tím větší štěstí tě čeká."
Překvapilo mě, jak jistý si byl tím, že jednou prorazí: "O tom nikdy nebylo pochyb, darling, nikdy. Já prostě věděl, že se prosadíme a naservíroval jsem to každýmu, kdo si o to řek."
Lidé o něm často říkali, že je perfekcionista, že drží svoje sliby a je hrozně slušně vychovaný. Také poukazovali na obrovský rozdíl v chování na pódiu a v civilu. Sám sebe charakterizoval takto: "Hledám, drahý, hledám." Na kritiku kašlal: "Ser na ně, darling, oni tomu prostě nerozumí." Freddieho oblíbenou zábavou bylo pomačkat všechny knoflíky ve výtahu a potom zastavovat v každém patře. Jindy organizoval závody po celé délce chodby. A historky, které vyprávěla Barbara Valentinová! Například jednou když už byl Freddie nemocný, dostal záchvat a ona nevěděla co dělat, tak zavolala svého gynekologa. A když se Freddie probudil a ptal se, kdo to je a dozvěděl se, že gynekolog, začal vyvádět: "Proboha, nejsem ale těhotnej, že ne?
Ach, jak krásně mluvil o Bohemian rhapsody: "Ať jdou do prdele, darling. Neřeknu nic víc, než co by řekl každej slušnej básník, kdybys měl tu drzost chtít po něm, aby rozebral svoje dílo. Jestli to v tom vidíš, zlato, pak to tam je."
Taky mě pobavilo, že si dávali mezi sebou dívčí jména. Tak třeba Freddieho asistent Peter Freestone byl Phoebe, Freddie Melina a Elton John (ano, znali se) byl Sharona.
Naprosto úžasné, rozplývám se.

Žádné komentáře: