sobota 16. května 2009

Monty Python

Pro mnoho lidí představuje pojem Monty Python něco legendárního a důvěrně známého. Právě s přívlastkem legendární jsou Monty Python často spojováni. Já jsem je, k mé velké lítosti, objevila teprve nedávno. Ale abych začala popořádku:

Monty Python je britská skupinka komiků, která byla založena už v roce 1969. Jejími členy jsou: John Cleese, Terry Jones, Graham Chapman, Eric Idle, Michael Palin, Terry Gilliam

V Británii byl vysílán seriál složený z jejich skečů, který se nazýval Monty Pythonův Létající cirkus. Tohle byl jejich první počin. Později natočili ještě několik dějových (částečně) filmů. Absurdní, nesmyslný humor plný nepředvídatelností. Ani ve snu by vás na začátku skeče nenapadlo, jak se bude dál vyvíjet a už vůbec ne, jak dopadne.

První skeč, který jsem od nich viděla, se jmenuje se The Ministry of Silly Walks / Ministerstvo hloupé chůze. Celé se to odehrává právě tam. Vlastně by nikdo z nich nemusel ani mluvit, stačilo by pár záběrů na tu jejich švihlou chůzi - spolehlivý zvedač nálady. Cleese se svou nejpraštěnější chůzi na světě. "Omluvte mě, že jsem vás nechal čekat, ale nedávno se mi chůze poněkud zešvihlila a cesta do práce mi teď trvá déle." A za několik málo sekund příjde naprosto absurdní:

Paní Dvoucukrová, dvě kávy prosím.
Jistě, pane Smlékemne.

Právě tak jako nesmyslnost je pro Monty Python typická věta: And now for something completly different. (A teď něco úplně jiného). Shodou okolností právě dneska večer dávají na STV 2 ve 22:20 film s tímto názvem. Měla jsem nekonečnou radost, když jsem se to dozvěděla! Tohle byl jejich úplně první film natočený pro Ameriku, protože tam se jejich Létající cirkus nevysílal. On to není ani tak film, jsou to pouze dohromady poskládané, nejlepší (a samozřejmě nejzábavnější) skeče. Už se nemůžu dočkat!

Žádné komentáře: