středa 20. května 2009

Pravidla moštárny

Už moc dlouho jsem nebyla v kině, nevím jestli je to způsobeno nedostatkem času, nebo čímkoliv jiným. Ale i přesto jsem shlédla hezký film v televizi. Byly to Pravidla moštárny. Je to o sirotkovi, který nějakým způsobem hledá smysl života, když to hodně zestručním. Hlavní roli Homera Wellse hraje Tobey Maguire. Slzy, smích, roztomilosti i dramatičnost. Objevilo se tam i pár nepředvídatelných zvratů, které mi naprosto vyrazily dech.

"Nepotřebuju to, vím jaký je můj stav."
"Je to tvé srdce, měl by sis ho vzít s sebou."

"Někdy musíš porušit pravidla, když chceš něco napravit."

Film byl natočen podle stejnojmenné knihy Johna Irvinga.

Moc se mi líbil jeden popis děje, který jsem našla. Je stručný a výstižný:

"Příběh Homera Wellse, který se po hrůzných zážitcích stane natrvalo součástí sirotčince. Jeho „učitelem“ je Wilbur Larch, lékař, jenž vede své soukromé tažení proti zlu, často v rozporu se zákonem."

Láska, napětí, smutek, přátelství - všechno zahrnuto - včetně samotných pravidel moštárny, které jenom dokazují, že vlastně žádná pravidla nejsou, pokud jde o život.

A vůbec nejkrásnější:

"Dobrou noc, princové z Main, králové Nové Anglie."

Žádné komentáře: