sobota 22. listopadu 2014

Můžu se o tebe opřít vším, co mám?

Někdo se posadí, vezme si do ruky kytaru a začne si na zem přede mě vylévat své nitro.

Víkend plný rodinných a přátelských znovushledání, objetí a sdílené radosti. Mám takové kamarády, kteří dokáží umisťovat hvězdy na oblohu. Prosím, neopouštějte mě. A tím myslím vůbec nikdy. Pokud vás mám ráda, musíte být opravdu speciální, protože většinou všechny nenávidím.

Jak je to krásné - když máme někoho rádi, dáváme kolem něj ruce a tiskneme ho k sobě. A cítím se jako doma, protože slovo „domov“ už dávno získalo abstraktní význam.

Výborné je, že s přáteli s gymplu můžeme rozebírat haiku i anatomii.

Když je jeden talíř shora a druhý zespoda a mezi ním ovoce – a potom se to zmáčkne a je z toho šťáva.

Důležitou nezodpovězenou otázkou zůstává: Kolik je v parku veverek?

Vyvřít je moje nové oblíbené slovo. Ne jako ta láva, ale když vás někdo od sebe oddělí dveřmi.

Občas se ho před spaním ptám, proč mě má rád, protože to nechápu.

Asi jsem přece jen příliš vybíravá na kamarády. Hlavně na ty klučičí. Kdysi dávno - sami v prázdné třídě – říkal mi Verunko, já ti musím něco
říct. Ještě jsem to nikomu neřekl. A já jsem do té doby nevěděla, že jsem pro něj někdo, komu by se chtěl svěřovat.

A zase v Olomouci a tentokrát umírám steskem. Sleep like dead man, wake up like dead man.

Rozdávám malinkatá srdíčka.

Navštěvují mě samí milí lidé. Okurkovomátové frisco, sladké a bublinkové. A je na nás dokonce i zvenku poznat, že máme propojené duše.

Říkám Ti, když si půjčuji knihy, které jsi adoptovala, i když vím, že nemusím. Jen chci, abys věděla, kde spí, když nejsi doma.

Někdy se prostě nechci vysvětlovat a uvnitř všechny prosím, aby to chápali, ale nahlas to říct nemůžu.

Běžte na nové Hunger games, běžte si nechat vylámat srdce z těl!
Katnissino srdce unese víc bolesti než všechna ostatní srdce v Panemu dohromady. Čekáš objetí naplněné příjemnem a úlevou a místo toho nelidský pohled plný strachu. Vzali mu duši a nahradili ji něčím jiným. Zpívajíce běží a jsou připraveni, že na ně budou střílet. Neklesajíce padají a vlny valící se vody. A Katniss zpívá spolu s reprodrozdy:

Are you, are you
Coming to the tree
Where I told you to run,
So we'd both be free.

2 komentáře:

eri řekl(a)...

Jak je to krásné - když máme někoho rádi, dáváme kolem něj ruce a tiskneme ho k sobě.

Recently I found out lovely word. Cwtch. It's in Welsh and it is something between hug and cuddle. Urban dictionary translates it as 'safe place'. I mean, wow.

-

Veverek je v parku mnoho. Přesto je jich málo, protože je potkávám jen občas.

-

Nemůžu po lidech chtít aby mě neopustili nikdy, napořád je hrozně dlouhá doba, ale žádat je o 'ještě chvilku zůstaň' nebo 'vrať se', to už je pro mě reálné, ač ne vždy odpoví kladně.

Pixie řekl(a)...

Žádná přesnější asociace k objetí než "safe place" mě nenapadá...

Od spousty přátel jsem už dlouho prostorově vzdálená, takže tím napořád nemyslím fyzickou blízkost, ale to, abychom zůstali přáteli i když opravdové setkání se děje jen vzácně.

Ze všeho nejvíc si přeji mít v životě takové přátele, kteří by přefrčeli kontinent, jen kvůli tomu, abychom se navzájem přesvědčili, jestli já jsem měla vizi, nebo tys měl vizi, nebo on měl vizi, jak nalézt Věčnost.