neděle 11. října 2015

"We now know

that 24 hours without sleep, or a week of sleeping four or five hours a night induces an impairment equivalent to a blood alcohol level of 1 percent."

Širu v kostce: „Nedávno jsem měla v noci zapnutý jako kulisu televizní záznam ze schůze senátu. Nějaký týpek tam při tom svojem proslovu citoval Spidermana. Dokonce řekl předtím větu: ‚A jak říkal strýc Petera Parkera - Ben Parker…‘ Takže jako všichni kolem jsou šílení, no. Jenomže někteří si tu šílenost můžou přitáhnout do svého jobu. Jdu do politiky. Viděla jsem dost marvelovek na to, abych měla v rukávu pěknou zásobu citátů. A budu mít ty proslovy ve svojí krásné nové masce Darth Vadera.“

Já zase přemýšlím, jaký je numerativ pro lišky a googlím si jak blázen ‚stádo lišek‘. Příčetnost.

Přesto, že si na každou hodinu musíme připravit překlad zhruba dvou stránek textu a navíc se naučit asi 50 slovíček, ze kterých píšeme test, je firemní a technická japonština můj nejpohodovější předmět. Myslím, že to docela dobře vystihuje můj zimní semestr.

Překládám krátký obchodní dopis víc jak pět hodin v kuse, dokud mi z toho nehučí v hlavě. High Speed Steel End Mills a slinutý karbid, to je jedna z našich možných budoucností.

Začíná hodina korejštiny a ve třídě jsme jen já a Y선생님. Y: ‚So it will be a private lesson!‘ směje se. Asi po deseti minutách přišly ještě T. a E., takže jsme byly nakonec tři. I tak jsem se pořád cítila spíš jako na soukromé lekci. Po hodině jsme se na dvorečku (Y. říkala: ‚in the garden‘) fotily s prváky z koreanistiky, protože byl zrovna den korejské abecedy. Zábavička.

Nevím, jestli se mám smát nebo brečet, že jsem až po dvou letech studia japonštiny přišla na to, že když píšu caps lockem, tak to slovník chápe jako katakanová slova.

1 komentář:

Eleanor řekl(a)...

Ha! Zrovna poslouchám Pixies. :)
Musím ti poslat všechny ty cute liščí věci, co jsem našla (chci to všechno!!!). =^.^=
Tuhle peněženku dostala Ája od Panoše (achjo, ta se má...). http://sidonie-design.cz/penezenky-13cm/penezenka-fox-2-13cm
http://www.boredpanda.com/fox-gift-ideas/