středa 16. září 2015

Máme prvního hosta přes couchsurfing

- roztomilý Francouz, 33 - na cestách už rok a půl, stopuje kolem světa bez telefonu.

Crazy night full of cats and classical music. Opravdu jsem nečekala, že budeme tolik mluvit o kočkách. Vyprávěli jsme mu o Kryštofovi a o tom, že si umí sám otevřít dveře. A on nám popisoval nejlepší kočku, kterou potkal na svých cestách. (Kdo takhle mluví?) Pak ještě vyprávěl, že lidi, kteří mají kočky, jsou sami jako kočky - soft - a hladil u toho rukou imaginárnosti.

Pak začal sám mluvit o Kafkovi. (Moje srdce. Měl sice rozkošný francouzský přízvuk, ale teprve tímhle si mě kompletně získal.) Říkal, že v Česku je všechno zvláštní opravdu tak, jak to napsal Kafka. A kdyby byl nějaký český spisovatel slavnější a psal o veselých věcech, třeba by to tady vypadalo úplně jinak.

Analyzuje moje plakáty a další věci pověšené nad psacím stolem. Trochu ho akorát zmátlo, že je Martin Freeman made of kittens.

Varovala jsem ho, že máme rozbité okno v koupelně. A že naše sprcha trošku připomíná fontánu. Posléze se s V. lámeme smíchy v pase, když zjišťujeme, jakou spoušť tam nadělal. Ne, že by tu koupelnu vyloženě vytopil. Mokro bylo spíš na zdech. A závěs na okně celý nasáklý vodou.

I když jsem mu dala polštář a peřinu, bojí se, že mu bude zima, a sbírá všechny dečky rozházené po pokoji. Pak stojí na koberečku u postele v kalhotách a v košili, která je mu moc velká a drží v náruči všechny naše dečky a potom pod nimi spí a je to ta nejroztomilejší věc, jakou jsem kdy viděla.

Bojíme se, že nevstane, tak V. hraje smetákem na sušák na prádlo, abychom ho nemusely budit přímo. Absurdity.

Když se loučíme, věnuje mi nějakou náhodnou mongolskou bankovku. Je to docela zábavné, protože vzhledem k předchozím událostem jsou ty mongolské peníze skoro jediné, které mi zbyly v peněžence.

Nejlepší výletky a šílenci (včetně nás).

Už nedokážu dát dohromady ani jednu příčetnou větu. Ráno v koupelně: „Psala mi nějaká holka z Maroka, že je accepted to パラツキ―大学。“

Jedním z důsledků toho, že čtu Eca, je, že mám teď hroznou chuť napsat diplomku o kentaurech.

1 komentář:

Eleanor řekl(a)...

Ah, tak Kafkou si mě váš couchsurfař (tohle slovo se stašně blbě počeštěně skloňuje!) dostal daky!