čtvrtek 3. března 2016

Někdo je lucerna

a někdo jenom papírový lampion. (Sanširó)

V: Já nevím, co přináším do vaší komuny. Já tady jenom jsem. -> V: Přinesla jsi sprchu, pepř a lásku.

Moje třetí Queer beer v DD. / LGBT scéna v 90. letech pohledem cizinky (Američanky)

První studentské gay sdružení v Olo sídlilo v 90. roce tam, kde je teď naše katedra. Ještě jsem nebyla ani na světě a u nás na fakultě už se formovala studentská gay komunita.

Další setkání později organizoval nějaký Američan, který si myslel, že Češi jsou nudní, ale gay Češi by třeba mohli být zábavnější.

Někdy v devadesátých letech v rámci setkání Ostravských lesbiček uvařili kotel vajec. To byly veškeré informace, které jsme se o té akci dozvěděli.

V jednom lesbickém časopise z té doby, který jsme dostali k prohlédnutí, byly básně od Ono no Komači a Izumi Šikibu + obrázky Japonek v kimonech. Taky tam byly úryvky z textů od Gertrudy Stein.

Mám deformaci z práce s japonskými knihami. Všechny časopisy jsem automaticky otevírala zprava. Slečna sedící ve vedlejším křesílku na mě koukala jako na blázna.

Zajímavé je, že jedno ze setkání lesbiček se konalo taky na faře. Byl tam nějaký milý farář, který říkal něco jako: „Nečekejte, že se římskokatolická církev změní ze dne na den, ale více víc lidí sympatizuje s vámi.“ Moc se mi tahle formulace líbila.

Paní přednášející (Jessica) se se mnou na odchodu loučí podáním ruky.

Uvnitř brečím cestou domů a prší mi do duše.

Žádné komentáře: